Sivun näyttöjä yhteensä

perjantai 23. elokuuta 2013

Unien merkityksiä etsimässä

En ole viime aikoina muistanut kunnolla uniani, mutta viime yönä näin todella kummallista unta, josta löytyy varmasti merkityksiä ja symboliikkaa jos vaan niitä osaisi tulkita.. Olimme juuri muuttaneet suureen taloon. Lapsuudenperheeni sekä reikiopeni Ulla olivat meillä vierailulla. Keittiössä oli kolme jääkaappia. Tätä hieman ihmettelin, mutta olin kuitenkin tyytyväinen, että vihdoinkin jääkaappiin mahtuu tavaraa ;). Kävin koko ajan ostelemassa lähikaupasta sisustustavaroita ja myyjänkin kanssa ihmeteltiin ääneen, että minun pitäisi varmaankin olla ennemminkin purkamassa tavaroita kuin ostella sisustustarvikkeita.. Uneni alkupätkässä esiintyi myös kissa, jonka karkuteille pääsemisestä olin huolissani.

Toisessa unenpätkässä olin isäni ja yläasteaikaisen kaverini kanssa lenkillä koirani kanssa kun isäni ihmetteli ääneen, että onko toinen koirani käynyt jo lenkillä. Ihmettelin isäni kysymystä, sillä tämä toinen koirani on kuollut jo vuosia sitten. Mietin, mahtaako isälläni olla jotain häikkää muistissa. Sitten siinä kävellessämme näin yhtäkkiä urheilijoita, jotka pyöräilivät/juoksivat kovaa vauhtia pyörätiellä ja heidän liikkuessaan vauhdilla eteenpäin, näin kun kolme heistä nousi taivaaseen! Heidän ympärillään oli valtavan kirkas valokehä, jokaisella omansa ja ihmettelin mielessäni, mitä heille mahtoi tapahtua. Näin siis aivan selvästi, kun he nousivat taivaaseen.. Kukaan muu seurassani ei nähnyt kyseistä tilannetta. Uneni avainsanoja olivat mielestäni numero kolme, kissa ja muutto, joille olen pohtimassa merkityksiä. Mietin myös, mitä mahdoimme viime yönä puuhastella astraalitasolla tai jossain muualla reikiopeni kanssa kun hänkin unessani vieraili.. ;)  Tuo kissa-asia on mielestäni tosi jännä, koska tuntuu että viime päivinä joka tuutista on tullut kissaa, tavalla tai toisella; lenkin varrella ollut valkoinen kissa, unessani oli kissa, joka oli minun omani ja sitten työkaverinikin alkoi tänään heti aamulla kertomaan kissa-teemaisista synttäreistä. Mikä sanoma kissalla on minulle??

Minusta tuntuu että enkelit vedättivät minua tänään aivan 1-0 taas. Kävin kesken työpäivän hakemassa Alkosta kuohuviiniä eräälle työkaverille läksiäislahjaksi ja minulta kysyttiin paperit!? Tätä ei ole tapahtunut pariin vuoteen enkä ollut edes tullut ajatelleeksi, että saattaisin tarvita henkkareita Alkossa, joten siinä sitten nolona jouduin myyjälle selittelemään että olen kyllä 32-vuotias työssäkäyvä ihminen :). Matkalla takaisin töihin hakemaan ajokorttia, tielläni oli varsin monta valkoista höyhentä ja siitä tuli ajatus että taitaa olla joillain hauskaa kun saa juoksuttaa minua edestakaisin... En ole pitkään aikaan saanut nähdä näin monia höyheniä kuin viime päivinä ja olen niistä hyvin kiitollinen. Jollain höpsöllä tavalla ne saavat oloni luottavaiseksi ja iloiseksi. Tunnen olevani hyvässä seurassa.

2 kommenttia: